ROI הם ראשי תיבות של המונח Return On Investment , הכוונה היא היחס שבין ההכנסות לבין ההוצאות , כמה כסף השקעתי בפרסום וכמה כסף / כל דבר שמוגדר כמטרה קבלתי.
באמצעות ה ROI אנו יכולים לקבל ממד לגבי הצלחת קמפיין גם במהלכו ובוודאי שבסופו.
לדוגמא : באם המטרה של הקמפיין הוא לקבל כמות לידים גדולה ככל האפשר ל "דורשי לימודים גבוהים" אנו עושים את הבדיקה , כמה עלה לנו הקמפיין (לצורך הדוגמא בלבד 10,000 ש"ח) ומה קבלתי בתמורה (לצורך הדוגמא בלבד 200 לידים) , למעשה עלות ליד (טופס השארת פרטים) הינו 50 ש"ח. כעת נותר לנו לבדוק כמה מתוך אותם 200 לידים אכן יסגרו איתנו עסקה (הרשמה ללימודים). ולדעת האם ה ROI שלנו טוב / לא טוב , האם ההשקעה היתה שווה לנו (לצורך הדוגמא בלבד נסגרו כ 10 נרשמים) השקענו 10,000 ש"ח בפרסום , קבלנו עבורו 200 לידים , עלות ליד הינה 50 ש"ח אך עלות המכירה שלנו היא לפי 10 נרשמים אל מול 10,000 ש"ח השקעה , משמע 1000 ש"ח לנרשם , ROI טוב או רע ?
תלוי בהגדרות הקמפיין.
אתה נמצא כאן: קידום אתרים > מילון קידום אתרים > ROI